Kada stigne e-mail poruka od CARNetovog Moodle tima da je tečaj odobren, možemo se primiti posla. U poruci se, osim potvrde da je tečaj odobren, nalazi i link koji vodi direktno do novokreiranog kolegija. Klik na link i tamo smo!

Popis kolegija u moodle-u

Kako to krasno izgleda! Naziv kolegija, i moje ime u ulozi nastavnika. Vrijeme je da se krene u realizaciju početne ideje!!! Ali, nakon početnog uzbuđenja, u glavi se pojavljuje pitanje: A što sada?!? Kojim putem krenuti?

To je dobro pitanje… I kao uvijek postoji više odgovora na njega. Evo nekoliko mojih sugestija:

Prvo, oprostite se sa slobodnim vremenom (koje ionako nemate, znam) i pripremite se za posao koji nema kraja!

Nakon toga, trebalo bi raditi u dva smjera: s jedne strane upoznavati se s alatima i mogućnostima Moodle-a, a sa druge strane dobro osmisliti kolegij. Neki od Vas su bili vrijedni i kolegij su osmislili prije nego što su zatražili prostor? I ja sam (u glavi, naravno), ali teorija je jedno, a realizacija… Ono što smo zamislili u teoriji potrebno je prilagoditi tako da se maksimalno iskoriste mogućnosti odabranog alata!

Zbog toga bih predložila da najprije uzmete neko vrijeme za upoznavanje sa Moodle-om. Pri tom razmišljajte i pravite bilješke o tome koji resurs ili koja aktivnost bi bila dobra za realizaciju određenih dijelova Vaše ideje. Mislim da ćete tako najbrže i najkvalitetnije izraditi kolegij s kojim ćete biti sasvim zadovoljni i koji kasnije neće zahtijevati prevelike intervencije.

Dok razmišljamo o ideji, napravimo prvi pogled na naš Moodle kolegij i upoznajmo se sa sučeljem.

Sučelje Moodle-a

image

U zaglavlju se nalazi podatak o prijavljenoj osobi i link za odjavu. Navigacijska traka olakšava kretanje kroz kolegij (prikazuje trenutni položaj korisnika i omogućuje povratak na više razine). Blokovi su manji dijelovi Moodle-a kao što je kalendar, najsvježije vijesti, buduća događanja, rezultati ispita, korisnici online, slučajni odabir iz rječnika… Dobrim odabirom blokova možemo postići bolju interakciju sa našim polaznicima. Centralni dio sučelja čine moduli resursa i aktivnosti. Resursi su nastavni sadržaji, npr. tekst ili web stranica, dok su aktivnosti moduli namijenjeni za interakciju s polaznicima, kao što su forumi, kvizovi, igre, testovi, zadaće…

Svaki od navedenih modula pokušat ću objasniti kroz primjer primjene u nastavi. Naravno, nakon još nekih osnovnih uputa.

Za kraj današnjeg razmišljanja predložila bih da preuzmete i proučite Moodle priručnik Ivane Bosnić iz udruge HrOpen.

Isto tako predložila bih i CARNetov online tečaj “Izrada online tečaja pomoću Moodlea”, koji sam i sama prošla, ali tu sad postoji mali problem: Na CARNetovoj stranici za prijave na online tečajeve stoji tekst: “U skladu s novim razvojnim aktivnostima i u cilju razvoja novih usluga namijenjenih CARNetovim korisnicima, CARNetov edukacijski centar od kalendarske godine 2011. prestaje s pružanjem usluge održavanja online tečajeva uz podršku mentora.

CARNetovi online tečajevi i dalje su korisnicima dostupni u obliku za samostalno učenje na Portalu za učenje na daljinu ‘Nikola Tesla’.

Kako na portalu “Nikola Tesla” nisam pronašla navedeni tečaj, preuzimam na sebe zadatak da saznam na koji način možete doći do njega.

Sljedeći puta proći ćemo kroz postavke kolegija, te omogućiti polaznicima da se sami (uz lozinku) upišu u kolegij. Na taj način izbjeći ćemo pretraživanje baze korisnika (oko 14 300 korisnika) i njihovo dodavanje u kolegij.

Oglasi